Moto GP: Τέλος η Suzuki μετά το 2022

Συντάκτης: Share:

Από τα επίσημα χείλη της ομάδας επιβεβαιώθηκε η αποχώρηση της ιστορικής Ιαπωνικής φίρμας από το σπορ.

Η έντονη φημολογία των τελευταίων ημερών επιβεβαιώθηκε, καθώς η Suzuki γνωστοποίησε επίσημα σε συνάντησή της με τη Dorna την πρόθεσή της να αποσύρει την εργοστασιακή της συμμετοχή από το MotoGP στο τέλος αυτής της σεζόν.

Η απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της ιαπωνικής εταιρείας ήταν αναπάντεχη, και άφησε και την ίδια την ομάδα -όταν της το ανακοίνωσε, την προηγούμενη εβδομάδα- σοκαρισμένη από το άδοξο τέλος που θα επέλθει στην εργοστασιακή της προσπάθεια στην κορωνίδα των αγώνων μοτοσικλέτας του κόσμου.

Μεσολάβησε μια επίσημη ανακοίνωση της Dorna Sports, κατόχου των εμπορικών δικαιωμάτων του MotoGP, με την οποία υποστήριζε ότι η Suzuki δεν είχε τη δικαιοδοσία να αποφασίσει μόνη της την αποχώρησή της από το σπορ. Η ιαπωνική εταιρεία, όπως και όλοι οι κατασκευαστές που συμμετέχουν στο MotoGP, έχουν υπογράψει συμβόλαιο που τους δεσμεύει να παραμείνουν στο σπορ μέχρι το τέλος του 2026.

Φαίνεται, ωστόσο, ότι επήλθε συμφωνία για τη ρήξη του συμβολαίου της Suzuki με τη Dorna, ώστε να μην ακολουθήσουν άλλες νομικές και οικονομικές επιπλοκές εφεξής. Ως αιτία για την αποχώρησή της η ιαπωνική εταιρεία παρέθεσε τις οικονομικές πιέσεις που δέχεται τόσο από την πανδημία του κορονοϊού, όσο και από τις πολεμικές εξελίξεις στην Ουκρανία.

Η Suzuki είχε επιστρέψει στο MotoGP το 2015, έπειτα από την προηγούμενή της αποχώρηση – το 2011. Από το 1974 μέχρι και το 2011 αγωνιζόταν αδιαλείπτως στην κορυφαία κατηγορία των αγώνων μοτοσικλέτας, και είχε κατακτήσει πρωταθλήματα με τους εμβληματικούς Μπάρι Σιν, Μάρκο Λουτσινέλι, Φράνκο Ουντσίνι Κέβιν Σβαντζ και Κένι Ρόμπερτς Τζούνιορ.

Το 2011 αποχώρησε λόγω των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης του 2008, αλλά το 2015 την προσέλκυσαν πίσω στο σπορ οι αλλαγές κανονισμών που εφαρμόστηκαν το 2016 – ειδικά η χρήση κοινών ηλεκτρονικών μονάδων και τα κίνητρα για τη βοήθεια σε νέους κατασκευαστές που ήθελαν να μπουν στο MotoGP.

Κανείς δεν περίμενε ότι τα πράγματα θα έφταναν στη σημερινή απόφαση, τόσο άμεσα και τόσο απότομα. “Δυστυχώς, η τρέχουσα οικονομική κατάσταση, και η ανάγκη να επικεντρώσει τις προσπάθειές της στις μεγάλες αλλαγές που έρχονται στον κόσμο της αυτοκίνησης αυτά τα χρόνια, ανάγκασαν τη Suzuki να μετατοπίσει τα κόστη της και το ανθρώπινο δυναμικό της στην εξέλιξη νέων τεχνολογιών”, ανέφερε η ανακοίνωση της εταιρείας.