Νέα Τούμπα… εξπρές!

Συντάκτης: Share:

Εδώ και λίγες ημέρες ο ΠΑΟΚτσής ονειρεύεται.  Όλοι το ίδιο πράγμα σκέφτονται από  την ημέρας της υπογραφής του Προεδρικού Διατάγματος και από τότε που η ΠΑΕ επιβεβαίωσε ότι όλοι οι όροι που περιγράφονται εκεί, βοηθούν για την κατασκευή ενός υπερσύγχρονου γηπέδου: «Πώς θα είναι η Νέα Τούμπα»;

Τα πολλά-πολλά γραφειοκρατικά έχουν τακτοποιηθεί και είμαστε πλέον μία ανάσα από τις μελέτες που πρέπει να γίνουν, μία από τις οποίες αφορά και το αρχιτεκτονικό κομμάτι που σχετίζεται άμεσα με το νέο γήπεδο.

 

Η ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

Το σχέδιο του γηπέδου απασχολεί έντονα, τόσο… όσο και η χωρητικότητά του. Το πρώτο δεδομένο είναι ότι ο ΠΑΟΚ ήθελε να υπάρχει πρόβλεψη στο ΠΔ για χωρητικότητα 41.926 θεατών και αυτή με κάποιο τρόπο υπάρχει.

Στο ΠΔ αναφέρεται ότι στο νέο γήπεδο θα υπάρχει χώρος για 41.926 ανθρώπους. Προσέξτε : Δεν μιλάμε για θέσεις καθήμενων, μιλάμε για ανθρώπους που μπορούν να είναι στο γήπεδο. Μιλάμε για τις σουίτες, για το προσωπικό των αγώνων, για τα πάντα. Υπάρχει πρόβλεψη για το συγκεκριμένο νούμερο.

Το πιθανότερο σενάριο, είναι η πραγματική χωρητικότητα του γηπέδου σε θέσεις καθήμενων να είναι κάτω από 40 χιλιάδες, και κοντά στις 35 χιλιάδες. Η τελική χωρητικότητα εξαρτάται από το αν θα γίνουν δύο διαζώματα (θα πάμε στις 35 χιλιάδες) ή θα είναι “μονοκόματες” οι κερκίδες (ανεβαίνει η χωρητικότητα) ή θα πάμε σε δύο διαζώματα στις κεντρικές και ένα διάζωμα στα πέταλα, δηλαδή σε ένα μεικτό γήπεδο. Είναι όλα υπό συζήτηση.

Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η εταιρία “Populus”, μία από τις δύο που επέλεξε να συνεργαστεί ο ΠΑΟΚ με πολλά ευρωπαϊκά γήπεδα στο ενεργητικό της, είναι της φιλοσοφίας “χωρητικότητα γηπέδων, όσο πρέπει για να είναι τα γήπεδα γεμάτα”. Μάλιστα, έχει αναλάβει το πρότζεκτ του νέου γηπέδου για Ίντερ και Μίλαν και η άποψή της είναι να μην είναι η χωρητικότητα στις 80 χιλιάδες, όπως ήθελαν οι ομάδες, αλλά στις 60 χιλιάδες. Για να γεμίζει πιο εύκολα.

 

Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΧΩΡΟΣ

Πώς θα είναι το γήπεδο εξωτερικά και αναφορικά με τον περιβάλλοντα χώρο; Κι εκεί υπάρχει ξεκάθαρο σχέδιο. Μία μεγάλη πλατεία θα διαμορφωθεί σε όλο το νότιο κομμάτι, με την υπογειοποιημένη οδό Κλεάνθους να είναι στα δυτικά και φυσικά το άνω κομμάτι από την πλευρά της  θύρας 4. Όλος αυτός ο χώρος θα είναι περίκλειστος και επί της ουσίας αυτή θα είναι η πρώτη ζώνη ελέγχου. Με βασικές εισόδους από την πάνω πεζογέφυρα, από τη το χώρο προς τη θύρα πέντε, από τα νότια προς την τωρινή μπουτίκ και από την Κλεάνθους. Ο χώρος ειδικά προς τα νότια θα είναι υπερυψωμένος και για να βρεθείς εκεί θα χρειαστεί να ανέβεις σκαλάκια. Μία μεγάλη πλατεία που θα αλλάξει εντελώς όλη την περιοχή.

Ένα πραγματικό  όνειρο  το οποίο όμως δεν είναι πλέον τόσο μακρινό.

 

TO XΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ο ΠΑΟΚ δίνει τις κατευθύνσεις και οι εταιρίες θα αναλάβουν την υποχρέωση να παραδώσουν μέχρι τις 31/8 τη μελέτη τους. Για την ακρίβεια, θα παραδώσουν τρία σχέδια για τη μορφή και τη χωρητικότητα του γηπέδου, για να υπάρχει μια σαφής άποψη για το τί ακριβώς μπορεί να κατασκευάσει ο ΠΑΟΚ στο οικοπεδό του στην Τούμπα.

Δεν είναι τυχαίο που ο ΠΑΟΚ θέλει να έχει τις μελέτες στις 31/8. Στην Τούμπα δεν θέλουν να χαθεί άλλος χρόνος, θέλουν να τρέξουν όλες οι διαδικασίες, να γίνουν με διαδικασίες εξπρές και ο στόχος είναι να παρουσιαστούν αυτά τα σχέδια τόσο στον Ερασιτέχνη ΠΑΟΚ, που σαφέστατα έχει άποψη για το τί θα γίνει και φυσικά και στον κόσμο, ο οποίος ουσιαστικά θα βοηθήσει στη λήψη της σωστής απόφασης.

 

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΕΤΑΙΡΙΕΣ

Όλα είναι έτοιμα και επί της ουσίας η προσπάθεια για τη Νέα Τούμπα μετά από την ιστορική υπογραφή του Προεδρικού Διατάγματος θα ξεκινήσει από την Τρίτη στην Τούμπα. Εκεί, η ΠΑΕ ΠΑΟΚ θα  παρουσίασει το σχήμα εταιριών που θα αναλάβει τις μελέτες για το νέο γήπεδο, μελέτες και γι αυτό καθ’ αυτό το στάδιο, αλλά και για τον περιβάλλοντα χώρο.

Στη Θεσσαλονίκη θα είναι οι εκπρόσωποι της Populous,  o κολοσσός στον χώρο των κατασκευών και δη στον σχεδιασμό και στην κατασκευή γηπέδων σε όλο τον κόσμο. Η «Populous» που έχει στο ενεργητικό της 1.324 σχεδιασμούς και κατασκευές σταδίων σε 34 χώρες σ’ όλο τον κόσμο.

Μαζί και η ελληνική SALFO Α.Ε. εταιρία Τεχνικών Συμβουλευτικών Υπηρεσιών τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Μία από τις κορυφαίες εταιρίες μηχανικών που τελευταία ενίσχυσε τη διεθνή της παρουσία, με την ίδρυση υποκαταστημάτων στην Κύπρο, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κατάρ, τη Σαουδική Αραβία, το Ομάν και την Ανατολική Ευρώπη.

Ο ρόλος της SALFO είναι ρόλος – κλειδί. Θα αναλάβει τη διεκπεραίωση του έργου που θα παρουσιάσει η Populus, πρόκειται για μια μεγάλη ελληνική εταιρία, η οποία εμπλέκεται και στο πρότζεκτ του Fly Over της Θεσσαλονίκης, έχει το know how, μπορεί να αναλάβει τη διαδικασία αδειοδοτήσεων και κατασκευαστικών λεπτομερειών, θα αναλάβει την αστική ανάπληση, ενώ δραστηριοποιείται ήδη και στο λιμάνι.

 

Πηγή : FORZA