Γιατί βγήκε τώρα για διαβούλευση η Νέα Τούμπα! Τι θέλει να πετύχει Μητσοτάκης…

Συντάκτης: Share:
ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ: Αυτή είναι η εντολή Μητσοτάκη για τη "Νέα Τούμπα"!

Δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, αλλά και η Μελέτη Ειδικού Χωρικού Σχεδίου, σχετικά με την ανέγερση του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ στην Τούμπα.

Για τις επόμενες 30 ημέρες υπάρχει η δυνατότητα για το κοινό να διατυπώσει εγγράφως και επαρκώς τεκμηριωμένες τις απόψεις του για το συγκεκριμένο θέμα, ενώ οι σχετικοί φάκελοι που κατατέθηκαν είναι στη διάθεση του κοινού στα γραφεία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στην Αθήνα, αλλά και στην Μητροπολιτική Επιτροπή της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

Σε 45 ημέρες από τώρα, όταν θα έχει τελειώσει η διαβούλευση, τα κανόνισαν έτσι οι άνθρωποι του Μητσοτάκη, να μπορεί ο Πρωθυπουργός να ανακοινώσει στην Διεθνή Έκθεση ότι “τελείωσε η διαβούλευση, πάμε για Προεδρικό διάταγμα…”!

Η μελέτη που κατατέθηκε από πλευράς των μελετητών, Μουτσιάκη Ευθύμη (Περιβαλλοντολόγος, Δρ. Αρχ. Μηχ/κων ΑΠΘ) και Δουμά Δημήτρη (Αρχιτέκτων Μηχανικός, Πολεοδόμος) είναι πληρέστατη και φέρνει στο προσκήνιο αρκετά σημαντικά θέματα.

Ιδιαίτερη μέριμνα γίνεται φυσικά για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος στην περιοχή με στόχο την υιοθέτηση ενός νέου αναπτυξιακού μοντέλου που θα στοχεύει στη μείωση των επιπτώσεων της ρύπανσης στη δημόσια υγεία και στην ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων.

Μεγάλη σημασία δίνεται και στην αντιπλημμυρική προστασία της γύρω περιοχής, μολονότι σύμφωνα με τις έως τώρα μελέτες η Αλάνα της Τούμπας τοποθετείται εκτός επικινδυνότητας εκδήλωσης πλημμυρικών φαινομένων.

Στην μελέτη που έχει κατατεθεί γίνεται ειδική αναφορά και στην προσπάθεια που πρέπει να καταβληθεί για την προστασία του πληθυσμού από τις οχλήσεις θορύβου, με την υιοθέτηση κατάλληλων τεχνικών παρεμβάσεων που θα αποσκοπούν στην αποφυγή εισόδου στο χώρο όλων των οχημάτων, πλην εκείνων της τροφοδοσίας και της εξυπηρέτησης συγκεκριμένων αναγκών.

Προτεραιότητα φυσικά του όλου πρότζεκτ αποτελεί ο ανθρώπινος παράγοντας, γι’ αυτό το λόγο και θα γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την ύπαρξη μεγάλου ποσοστού κοινόχρηστων χώρων που θα ενισχύουν την άνεση της κυκλοφορίας των πεζών, αλλά κυρίως των ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Μεγάλο κομμάτι φυσικά στην όλη μελέτη καταλαμβάνει και το θέμα της κυκλοφορίας, σε μία περιοχή που είναι ήδη βεβαρημένη ως προς αυτό το κομμάτι, ιδιαίτερα τις ημέρες που διεξάγονται αγώνες.

Η μελέτη λαμβάνει υπόψη το ενιαίο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης σύμφωνα με το οποίο οι αναπλάσεις και οι πεζοδρομήσεις στην περιοχή δεν πρέπει να αντιμετωπιστούν αποσπασματικά.

Γι’ αυτό το λόγο και στο επίκεντρο μπαίνουν τα ζητήματα κυκλοφορίας και στάθμευσης των οχημάτων γύρω από το νέο γήπεδο, ώστε να διευκολύνονται οι επισκέπτες σε ημέρες αγώνα.

 

Scroll Up