Virtual reality… η νέα Τούμπα

Συντάκτης: Share:

Ένα από τα «must» της νέας Τούμπας σε επίπεδο φιλοξενίας διάφορων δραστηριοτήτων, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, θα είναι η δημιουργία μοντέρνων χώρων virtual reality με αθλητικό περιεχόμενο και βασικό στόχο την προσέλκυση της οικογένειας στο γήπεδο και τις ημέρες που δεν θα γίνονται αγώνες, αφού θα είναι ανοικτό καθημερινά από το πρωί μέχρι τις βραδινές ώρες.

 

Η εικονική πραγματικότητα θα χτυπά… δυνατά στη καρδιά της νέας Τούμπας, δίνοντας μία φουτουριστική διάσταση στον περιβάλλοντα χώρο του καινούργιου γηπέδου και προσφέροντας αθλητικές εμπειρίες και διασκέδαση σε μικρούς και μεγάλους. Με έμφαση σε τεχνολογικά προηγμένα συστήματα, που θα μεταφέρουν τους χρήστες μέσα σε έναν τρισδιάστατο αθλητικό εικονικό κόσμο, στον οποίο βέβαια την μερίδα του λέοντος θα κατέχει ο ΠΑΟΚ.

 

Ψυχαγωγία για όλες τις ηλικίες

 

Οι χώροι εικονικής πραγματικότητας, σε συνδυασμό με την μεγάλη πλατεία που θα προκύψει από την ανάπλαση και τους πολλούς παιδότοπους, θα λειτουργούν ως πόλο έλξης της οικογένειας στη νέα Τούμπα, με σκοπό να γίνει ένας πολυχώρος ψυχαγωγίας για ανθρώπους κάθε ηλικίας. Οι καλύτεροι, άλλωστε, επισκέπτες ενός νέου γηπέδου είναι η οικογένεια από κάθε άποψη για την βιωσιμότητά του.

 

Αθλητικός τουρισμός

 

Στο ειδικό χωρικό σχέδιο της νέας Τούμπας, που έχει κατατεθεί στις αρμόδιες αρχές, περιγράφεται ο στόχος κατασκευής ενός πραγματικού «κοσμήματος», που θα αποτελεί το πιο σύγχρονο γήπεδο στην Ελλάδα και ένα από τα κορυφαία σε επίπεδο ενεργειακής επάρκειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειες στην Ευρώπη, ένα νέο γήπεδο φιλικό προς το περιβάλλον κατασκευαστικά, που θα αναβαθμίσει την ευρύτερη περιοχή της Τούμπας και θα την καταστήσει νέο σημείο αναφοράς στη Θεσσαλονίκη, αλλά και γενικότερα στη Βόρεια Ελλάδα.

 

Μην ξεχνάμε, επίσης, ότι η Θεσσαλονίκη είναι και το κέντρο των Βαλκανίων με εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο από τις γύρω χώρες και ακόμα ο λεγόμενος αθλητικός τουρισμός στη πόλη δεν υπάρχει ούτε καν ως έννοια. Η νέα Τούμπα θα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.

 

Ρωμαϊκή αρένα

 

Από σχεδιαστικής άποψης επικρατεί η τάση το γήπεδο να είναι ένας συνδυασμός του 21ου αιώνα και της αρχαίας ρωμαϊκής αρένας, με τον αγωνιστικό χώρο να βρίσκεται πολύ κοντά στην πρώτη σειρά των κερκίδων και να έχει την δυνατότητα φιλοξενίας μεγάλων συναυλιών και εκδηλώσεων, σε περιόδους παύσης της αγωνιστικής δραστηριότητας, για την προσέλκυση εσόδων. Η εντυπωσιακή οροφή και το μεταλλικό ασπρόμαυρο περίβλημα θα συμπληρώνουν την μοντέρνα όψη του γηπέδου.

 

Μάξιμουμ 36.000 θεατών

 

Η χωρητικότητα υπολογίζεται ότι θα κυμαίνεται μεταξύ 33.000 και 36.000 θέσεων. Δεν μπορεί να γίνει παραπάνω για περιβαλλοντικούς λόγους. Το γήπεδο θα κοστίσει πάνω από 100 εκατ. ευρώ με χρηματοδότηση αποκλειστικά από εταιρείες συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη. Μέσω ΕΣΠΑ, Περιφέρειας ή Δήμου μπορούν να γίνουν μόνο ενεργειακές, κυκλοφοριακές παρεμβάσεις και αναπλάσεις στον περιβάλλοντα χώρο.

 

Το όνομα θα «πουληθεί» σε χορηγό

 

Η ονομασία του νέου γηπέδου πιθανότατα θα «πουληθεί» σε μεγάλο χορηγό. Το κόστος των δεκάδων εκατ. ευρώ που θα απαιτήσει ο Σαββίδης για να δώσει το όνομα του νέου γηπέδου μπορεί να το «σηκώσει» μόνο κάποια μεγάλη πολυεθνική.

 

Ένας παγκόσμιος κολοσσός που επενδύει σε νέα γήπεδα, όπως κάνουν, για παράδειγμα, στο εξωτερικό η Vodafone, η Audi, η Volkswagen (είναι χορηγός σε αρκετά καινούργια γήπεδα ομάδων στη Γερμανία) και τεράστιες ασφαλιστικές εταιρείες, όπως η Alianz που έχει δώσει το όνομά της στο νέο γήπεδο της Μπάγερν.

 

Στην ονοματοδοσία συνήθως το δεύτερο συνθετικό είναι το Arena, όπως συμβαίνει σε όλον τον κόσμο, για να παραπέμπει σε γήπεδο, γεγονός που διαφημιστικά είναι αναγκαίο.

Πηγή: Live Sport